Δευτέρα, 22 Οκτ, 2018
Αβερκίου ισαποστόλου, Των εν Εφέσω 7 παίδων.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Τ.Θ. 1602
Τ.Κ. 51006 Θεσσαλονίκη
Τηλ.: 2310 286247
Fax.: 2310 276590

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΕΚΤΩΝ



Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ  ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΕΚΤΩΝ

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΤΗΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΕΚΤΩΝ

 

ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ:

ερ Σνοδο τς κκλησας τς λλδος,

ρχιεπσκοπο κ. ερνυμο,

Συνοδικ πιτροπ π τν αρσεων,

ερς Μητροπλεις, ερς Μονς, ερ Κλρο κα Λα.

 

    Ὁ σύγχρονος Ἀπολογητὴς τῆς Ἐκκλησίας, μακαριστὸς π. Ἀντώνιος Ἀλεβιζόπουλος ὁριοθετώντας τὰ πλαίσια τοῦ Ἀπολογητικοῦ ἀγώνα ἔλεγε τι « Να ποχ θλει ΟΧΙ ν' δεισουν ο κκλησες, λλ ν γεμσουν μ νθρπους πο θ χουν ΑΛΛΟΙΩΜΕΝΟ φρνημα, ἀλλοιωμένη τν ρθδοξο πστη». Σήμερα 15 μόλις χρόνια ἀπὸ τὴν κοίμησή του φτάσαμε στὸ σημεῖο αρετικο κα νεοεποχτες ν πουλνε «ρθοδοξα» κα κκλησα ν μν ντιδρ! Αἱρετικοὶ πουλᾶνε «Ὀρθοδοξία» μὲ γλωσσολαλιὲς καὶ «προφητεῖες» καὶ νεοεποχίτες, ταντρικὸ σὲξ καὶ αὐτοθεραπεῖες, μὲ Ὀρθόδοξο προσωπεῖο. Τὰ ἐρωτήματά μας εἶναι πολλὰ κα ο διαπιστσεις μας τραγικς. Πρὸς τὸ παρὸν δὲν τὶς δημοσιοποιοῦμε κατὰ τὸ «επ τ κκλησα» (Ματθ. 18,17). Θὰ τολμήσουμε ὅμως νὰ ρωτήσουμε:

  • Εἶναι προσηλυτισμὸς παρουσα δεκδων-κατοντδων (διαπιστωμνων) αρετικν μδων στ διαδκτυο, οἱ ὁποῖες ἔντεχνα ἀποκρύπτουν τὸ πραγματικό τους θρησκευτικὸ πρόσωπο καὶ παρουσιάζονται μὲ Όρθόδοξο προσωπεῖο;
  • Οἱ ὁμάδες ἢ τὰ πρόσωπα αὐτά, ν κα πορρπτουν τς ερς Εκνες κα κθε ρθδοξη παρδοση παρουσιάζουν τὶς ἱστοσελίδες τους διακοσμημένες μὲ Εἰκόνες, πατερικὰ κείμενα ἀλλὰ καὶ ἀποδεχόμενοι (ἀποσπασματικὰ) τὶς Παραδόσεις ποὺ τόσο κατηγοροῦν ! Εἶναι αὐτὸ προσηλυτισμός;
  • Ὅταν κάποιος μιλ γι «θετικ σκψη», «ατοΐαση» γιγκικες μεθδους διαλογισμο, στρικ ταξδια κα πελευθρωση κουνταλνης μ χαλνωτο σξ, ρωτᾶμε αὐτὸς ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ Ὀρθόδοξος χριστιανός;
  • Μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νὰ σταματήσει τὸ Ἀπολογητικό της καθῆκον μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ …μὴν προσβάλει καὶ ἐνοχλεῖ;!!!
  • Γνωρίζει ἡ Ἐκκλησία τὸ κυριολεκτικὸ «ἁλώνισμα» τῶν αἱρέσεων καὶ τῶν σεκτῶν ποὺ λαμβάνει χώρα στὸ διαδίκτυο; Πῶς ἀντιδρᾶ;

Ποις θ μς παντσει σ ατ τ ρωτματα; Ποιὸς θὰ προστατεύσει τοὺς βαπτισμένους Ὀρθόδοξους Χριστιανοὺς (ὄχι μόνο Ἕλληνες, ἀλλὰ καὶ Ὀρθοδόξους ἀπὸ τὴ Ρωσία, Οὐκρανία, Γεωργία καὶ Βαλκάνια) ἀπὸ αἱρέσεις, παραθρησκεῖες καὶ νεοεποχίτικες-συγκριτιστικὲς πρακτικές ; Δἐν εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος καὶ ἡ Ἱερὰ Σύνοδος ; Δὲν εἶναι τὰ Πατριαρχεῖα καὶ οἱ Αὐτοκέφαλες ἢ αὐτόνομες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες ;

Οἱ αἱρέσεις καὶ οἱ παραθρησκεῖες δὲν καταπολεμοῦνται μὲ «ἀνακοινωθέντα» τὰ ὁποῖα ἀκοῦν ὅσοι ἐκκλησιάζονται. Οἱ ἀνυποψίαστοι βαπτισμένοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, λόγῳ ἔλλειψης συστηματικῆς Ὀρθόδοξης κατήχησης ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, πολὺ εὔκολα μπορεῖ νὰ παρασυρθοῦν ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους τῶν αἱρέσεων, τῶν σεκτῶν, τῶν παραθρησκειῶν καὶ τῶν Νεοεποχιτῶν, γιατὶ δὲν ἔχουν ὁριοθετήσει μέσα τους τὴν Ὀρθόδοξη πίστη καὶ ζωή (Μυστηριακὴ ζωὴ μὲ ἀποδοχὴ ΚΑΙ τῶν 7 Μυστηρίων, καλλιέργεια τῆς ἡσυχαστικῆς προσευχῆς).

Κα ξαναρωτάμε ; Ποιὰ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία κάνει σήμερα συστηματικὴ ρθδοξη κατχηση ΟΛΩΝ τῶν μελῶν της, εἴτε μὲ ἔντυπα, εἴτε μέσῳ διαδικτύου ; Πόσες Ὀρθόδοξες Μητροπόλεις διαθέτουν ὄχι ἁπλὰ τὴν Ἁγία Γραφή (στὸ ἀρχαῖο κείμενο καὶ δίπλα τὴ μετάφραση), ἀλλὰ καὶ τὴν ὀρθόδοξη πατερικὴ ἑρμηνεία της; Ἂν κάνει κανεὶς ἀναζητήσεις στὸ διαδίκτυο, οἱ περισσότερες σελίδες ποὺ ἀναφέρουν τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τὴν ἑρμηνεία της εἶναι ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ. Δν χει ρθδοξη κκλησα στν λλδα τ τομα κενα (πισκπους, ρχιμανδρτες, ερες, μοναχος, καθηγητς Πανεπιστημου, θεολγους) πο ν κνουν κλαϊκευμνη διδασκαλα τς γας Γραφς καὶ νὰ ἀντικρούουν τὶς παρερμηνεῖες τῶν αἱρέσεων, δίνοντας τὴν Ὀρθόδοξη καὶ Πατερικὴ ἑρμηνεία ; 

Ἐκτὸς ἀπὸ τὴ συμμετοχὴ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν στοὺς ἐπίσημους «διαλόγους», εἶναι ἀνύπαρκτη ἡ συμμετοχὴ τῶν ἀνθρώπων ποὺ ἐγκατέστησαν οἱ Ἀπόστολοι (Ἐπίσκοποι, πρεσβύτεροι) μὲ τοὺς ἀνθρώπους ἐκείνους ποὺ ἀνήκουν σὲ ἑτερόδοξες ὁμάδες («αρσεις πωλεας»). Ἂν ὁ Χριστὸς μιλάει ὅτι ὁ καλὸς ποιμένας ἀφήνει τὰ 99 πρόβατα καὶ ψάχνει τὸ ἕνα, τὸ ἀπολωλός, τότε τ περιμνουν ο σγχρονοι πσκοποι κα Μητροπολτες τς κκλησας μας, ταν 10 κα 15 νθρωποι στος κατ, σως κα λιγτεροι, σως κα περισστεροι, γκαταλεπουν τὴν πομνη κα ντσσονται σ σκτες νεοεποχτικες ργανσεις, καὶ βάζουν σὲ κίνδυνο τὴ σωτηρία τους;  Πόσο κοστίζει ἡ ὀργάνωση ρθδοξων κατηχητικν στοσελδων, μὲ μελέτες τῆς Ἁγίας Γραφῆς, Ὀρθόδοξη ἑρμηνεία χωρίων της, ἀντιαιρετικὴ ἐνημέρωση καὶ ἀναίρεση τῆς πλάνης τῶν ἑκατοντάδων αἱρέσεων καὶ παραθρησκειῶν; Μήπως πάρα πολλοὶ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας δὲν εἶναι αὐτοὶ ποὺ ἦταν πρωταγωνιστὲς στὴν ἐνημέρωση ἐνάντια στὶς αἱρετικὲς ἀπόψεις καὶ ἀναδείχθηκαν Μεγάλοι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ;

Ἂν ἡ Ἐκκλησία δὲν ἔχει χρήματα γιὰ νὰ ἐκδίδει ἔντυπα καὶ φυλλάδια καὶ βιβλία, τότε μπορεῖ κάλλιστα νὰ δημιουργήσει ἕνα ἐπιτελεῖο ἀπὸ 100-200 ἄτομα σὲ ὅλη τὴν Ἑλλάδα, οἱ ὁποῖοι νὰ ἐνημερώνουν τοὺς πιστοὺς γιὰ τὴ δράση καὶ τὶς πλάνες τῶν αἱρέσεων (ἀναλυτικὰ καὶ ἐκλαϊκευμένα), νὰ παρουσιάζουν τὶς ὀρθόδοξες ἑρμηνεῖες τῆς Γραφῆς, ὅπως τὶς παρέλαβε ἡ ΜΙΑ Ἐκκλησία, νὰ ἀπαντοῦν σὲ ἐρωτήσεις Ὀρθοδόξων πιστῶν, νὰ μεταφράζουν τὶς ἑρμηνεῖες καὶ σὲ ἄλλες γλῶσσες (ἀγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικὰ κλπ), νὰ ἀποκαλύπτει αὐτόκλητους νεοεποχίτες ψευτομεσσίες καὶ αἱρετικοὺς ψευτοπροφῆτες καὶ γενικὰ νὰ ἀναλάβει τὴν προστασία τῶν ἀνθρώπων «πρ ν Χριστς πθανε» ! Δὲν εἶναι τραγικὸ νὰ ψάχνει κανεὶς στὸ διαδίκτυο γιὰ τὴν Ἁγία Γραφή, τὸ βιβλίο τῆς ΜΙΑΣ Ἐκκλησίας, καὶ ἀντὶ νὰ βλέπει τὴν Ὀρθόδοξη ἑρμηνεία νὰ πέφτει σὲ δεκάδες αρετικς στοσελδες πο ποκρπτουν τν ταυττητ τους ; Δὲν εἶναι ὀλέθριο νὰ χάνονται ἀνθρώπινες ψυχές, γιατὶ ἐμεῖς ὡς ΕΚΚΛΗΣΙΑ ἀδρανοῦμε νὰ κάνουμε Ὀρθόδοξη κατήχηση καὶ ἀντιαιρετικὴ ἐνημέρωση, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἔχουμε μεγάλη εὐθύνη γιὰ τὶς ψυχὲς ποὺ χάνονται μέσα στὸ λαβύρινθο τῶν σεκτῶν ;

Εἶναι τραγικὸ νὰ νομίσουμε ὅτι μποροῦμε νὰ συνεχίσουμε μὲ ἕνα 10λεπτο κήρυγμα στοὺς ναούς, μιὰ φορὰ τὴν ἑβδομάδα, ἀπευθυνόμενοι σὲ ἀνθρώπους ποὺ εἶναι «πεπεισμένοι» ἢ σὲ ἀνθρώπους ποὺ ἔρχονται «παραδοσιακὰ» στὴν Ἐκκλησία. Γιατί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδας καὶ οἱ ἄλλες Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες δὲν κάνουν νοιγμα στὴν κοινωνα, ἀρχίζοντας ἀπὸ τὰ βασικά ; Γιατί νὰ τελοῦνται Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, ὡς «κοσμικὲς ἐκδηλώσεις», καὶ νὰ μὴν ὑπάρχει συστηματικὴ κατήχηση τῶν νεόνυμφων ἢ τῶν νονῶν γιὰ μερικοὺς μῆνες γιὰ τὴν οὐσία καὶ τὴν ἀξία τοῦ Μυστηρίου στὸ ὁποῖο θέλουν νὰ μετέχουν ; Γιατί δεχόμαστε νὰ παρουσιάζονται ὡς «ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ» στὸ διαδίκτυο ὅσοι συγχέουν τὴν Ὀρθοδοξία μὲ ψευτοχαρισματικὲς πρακτικὲς ἢ μὲ ἀνατολίτικες θρησκεῖες ;

Γιατ σιωπ πσημη κκλησα; Γιατ φνει τ πομνιο ρμαιο ατκλητων «σωτρων», ψευτοχαρισματικν, ψευτομεσσιν; Μπορεῖ ἡ ἀντιαιρετικὴ ἐνημέρωση νὰ γίνεται μόνο μὲ ἕνα τριμηνιαῖο, ἀντιαιρετικὸ περιοδικό, τὸν ΔΙΑΛΟΓΟ; Μπορεῖ οἱ ἀντιαιρετικὲς ἐνημερώσεις νὰ γίνονται σὲ μιὰ ἐνορία, τὴ στιγμὴ ποὺ ὑπάρχει ἡ δυνατότητα τοῦ διαδικτύου καὶ τοῦ ραδιοφώνου; Εἶναι δυνατὸν στὰ ἐκκλησιαστικὰ ραδιόφωνα νὰ μὴν ὑπάρχουν ὧρες συμμελέτης καὶ ἑρμηνείας τῆς Ἁγίας Γραφῆς, σύμφωνα μὲ τὴν ὀρθόδοξη πατερική, Ἁγιοπνευματικὴ ἑρμηνεία καὶ ντιαιρετικς κπομπς; Εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ἔχουν οἱ περισσότερες ἱστοσελίδες ἢ μπλὸγκς Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων, μητροπόλεων, ἐνοριῶν, στὴ κεντρικὴ σελίδα, θματα ρθδοξης κατχησης κα ντιαιρετικς νημρωσης; Γιατ σιωπ ερ Σνοδος τν τοπικν κκλησιν πνω σ βασικ θματα ρθοδξου πστεως κα φνει τ λα ρμαιο στ δντια «λκων» πο δν «φεδονται το ποιμνου». Πολλοὶ Μητροπολίτες ἐκφράζουν τὸν σκεπτικισμό τους γιὰ τὴ μείωση τῶν ἐσόδων τῶν ναῶν, ποὺ θὰ γίνει ἀκόμα μεγαλύτερη μὲ τὴν φορολογικὴ ἐπιδρομὴ στὰ εἰσοδήματα τῶν οἰκογενειῶν.  Κανονικ ατ θ πρεπε ν εναι τ τελευταο πο θ πρεπε ν μς πασχολε. Ἴσως θὰ ἔπρεπε, σὲ συνεχεῖς συσκέψεις μὲ τοὺς ἱερεῖς, νὰ ἐνδιαφερθοῦν μὲ ποιὸ τρόπο, μέσα στὴν ἑβδομάδα, πρὶν τὴν Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία, θὰ βροῦν τρόπους νὰ ἐπικοινωνήσουν μὲ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ δὲν ἐκκλησιάζονται καὶ ἁπλὰ νὰ τοὺς ἀκούσουν ἢ νὰ ἀπαντήσουν στὶς ἀπορίες τους, στὰ ἐρωτήματά τους ἢ νὰ γίνουν κοινωνοὶ τῶν προβλημάτων τους. Ἴσως, θὰ ἔπρεπε, μὲ συνεχεῖς συσκέψεις μὲ τοὺς ἱερεῖς, νὰ βροῦν τρόπους νὰ πλησιάσουν τοὺς νέους, πρὶν τοὺς ἐπισκεφθοῦν οἱ αἱρέσεις ἢ οἱ νεοεποχίτικες ὀργανώσεις καὶ παραθρησκεῖες. Αὐτὰ καὶ ἄλλα πολλά, καὶ μὲ αὐτοπρόσωπη παρουσία τῶν Ἐπισκόπων καὶ πρεσβυτέρων τῆς Ὀρθ. Ἐκκλησίας μας στὴν κατηχητική, μυστηριακὴ καὶ προσευχητικὴ δράση τῶν ἐνοριῶν μας, καὶ μὲ τὴν  ἐπίσημη παρουσία στὸ διαδίκτυο, στὸ ἴντερνετ, δίνοντας ἀπαντήσεις σὲ σέκτες καὶ παραθρησκεῖες, θὰ μποροῦσαν νὰ κάνουν, ἐν μέσῳ τῆς οἰκονομικῆς κρίσης, τὶς ἐνορίες μας ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ πρωτοχριστιανικῆς ἀγάπης, ἀλληλεγγύης.

Μέχρι νὰ γίνουν αὐτὰ, ἂς σκεφθοῦμε ὅτι οἱ αἱρέσεις καὶ τὰ πειθήνια μέλη τους, ἐργάζονται καὶ τὸ καλοκαίρι καὶ δὲν κάνουν διακοπές, προσπαθώντας νὰ ἁρπάζουν μέλη τῆς Ἐκκλησίας. ς σπσει, λοιπν, σιωπ ναντι τν αρσεων κα τν παραθρησκειν, μ συνολικ νεργοποηση λων τν μελν τς κκλησας μας κα εδικ τς Συνδου, λων τν Μητροπλεων κα τν συνεργατν τους, τν Θεολογικν Σχολν κλπ.



  


active³ 5.0 · IPS κατασκευή ιστοσελίδων · Όροι χρήσης