ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ | |||
ΠΡΟΛΟΓΟΣ | 5 | ||
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α' |
|||
1. | Ἡ ἐπιστροφὴ στοὺς Πατέρες | 11 | |
α'. Ἡ Δύση στρέφεται πρὸς τὴν Ἀνατολὴ |
11 | ||
β'. Περιπλάνηση σὲ ἀλλότριους χώρους |
13 |
||
γ'. Ἐπιστροφὴ στὸν οἶκο τῶν Πατέρων μας |
15 |
||
δ'. Οἱ καρποὶ τῆς ἐπιστροφῆς |
18 |
||
2. | Ἡ σπουδαιότης τῶν Πατέρων |
22 |
|
3. | Ὁ πλοῦτος τῶν Πατέρων |
26 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Β' |
|||
1. |
"Περὶ τοῦ πῶς δεῖ θεολογεῖν". Βασικὲς ἀρχὲς τῆς Πατερικῆς Θεολογίας |
39 |
|
2. | Παράδοση καὶ ἀνανέωση στὴν Πατερικὴ Θεολογία |
48 |
|
3. | Τὸ κῦρος τῆς Ἁγ. Γραφῆς, τῶν Πατέρων καὶ τῶν Συνόδων κατὰ τὸν Γεννάδιο Σχολάριο |
52 |
|
4. | Ἡ Πατερικὴ Θεολογία καὶ τὸ πρόβλημα τοῦ ἐξελληνισμοῦ τοῦ Χριστιανισμοῦ |
62 |
|
α'. Ἐξιουδαϊσμὸς καὶ ἐξελληνισμὸς εἰς τὴν ἀρχαίαν Ἐκκλησίαν |
62 |
||
β'. Ἐξελληνισμὸς καὶ Σχολαστικισμὸς |
68 |
||
γ'. Βιβλικὴ ἢ ἑλληνικὴ ἡ Πατερικὴ Θεολογία; | 74 |
||
δ'. Ὁ "ἐξελληνισμὸς" εἰδικῶς τῆς Ὀρθοδόξου Μυστικῆς Θεολογίας |
75 |
||
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Γ' ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ |
|||
1. | Ἡ πνευματικὴ πορεία τοῦ Γένους καὶ οἱ Τρεῖς Ἱεράρχαι |
77 |
|
α'. Γεωγραφικὴ καὶ πνευματικὴ συρρίκνωση |
78 |
||
β'. Ἑλληνικὴ παιδεία καὶ χριστιανικὴ πίστη | 80 |
||
γ'. Τὸ μεγαλεῖο τοῦ Βυζαντίου |
84 |
||
δ'. Ἡ νεοελληνικὴ ἀποστασία |
88 |
||
2. |
Τὸ Βυζάντιο καὶ ὁ ἀντιβυζαντινισμὸς. Ἕνα βυζαντινολογικὸ συνέδριο |
93 |
|
α'. Καταξίωση τῆς Βυζαντινολογικῆς Σχολῆς τῆς Βιέννης |
94 |
||
β'. Ἡ συμβολὴ τῆς Μητροπόλεως Αὐστρίας καὶ τῆς Μονῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης Σινᾶ |
96 |
||
γ'. Ἀντιβυζαντινισμὸς καὶ Νέος Ἑλληνισμὸς. Στόχος καὶ πάλι ὁ Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς |
98 |
||
δ'. Ἐσκεμμένες παρεξηγήσεις τῆς Πατερικῆς Θεολογίας |
100 |
||
ε'. Ἡ συμμετοχὴ τοῦ Πατριαρχικοῦ Ἱδρύματος Πατερικῶν Μελετῶν τῆς Θεσσαλονίκης | 103 |
||
3. | Ἡ Ἑλλαδικὴ Θεολογία. Τὸ ξεκίνημα καὶ ἡ σημερινὴ κατάσταση |
105 |
|
Ι. |
Τὸ ξεκίνημα |
105 |
|
α'. Χωρὶς τὴν εὐθύνην τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου |
105 |
||
β'. Θεολογία ὄχι τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ τῶν καθηγητῶν |
108 |
||
γ'. Ὁ Μοναχισμὸς ὑπὸ διωγμὸν καὶ περιφρόνησιν |
108 |
||
δ'. Ἡ λαϊκὴ θεολογία τῶν θρησκευτικῶν ὀργανώσεων |
110 |
||
ΙΙ. |
Ἡ σημερινὴ θεολογία |
111 |
|
α'. Ἐκ τῆς Δύσεως τὸ φῶς |
111 |
||
β'. Ἡ Θεσσαλονίκη κέντρον πατερικῆς θεολογίας |
114 |
||
γ'. Στόχος καὶ πάλιν τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον καὶ ὁ Μοναχισμὸς |
115 |
||
δ'. Ἡ πολιτικὴ θεολογία |
120 |
||
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Δ' ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΝΕΑ ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ |
|||
1. | Ἡ δόξα τῆς πρώτης καὶ ἡ ἀδοξία τῆς δεύτερης χιλιετίας |
125 |
|
α'. Ἑνότητα ἢ διαίρεση ἑλληνισμοῦ καὶ Χριστιανισμοῦ; |
125 |
||
β'. Τὸ ὑπερχιλιετὲς ἑλληνικὸ Βυζάντιο. Ἡ ἑλληνικὴ Ρωμανία |
129 |
||
γ'. Ὁ διπλὸς κίνδυνος. Τοῦρκοι ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ, Φράγκοι ἀπὸ τὴ Δύση |
131 |
||
2. | Ἡ ἀληθινὴ ἅλωση |
136 |
|
α'. Τὸ θαῦμα τῆς ἐπιβίωσης τοῦ Ἑλληνισμοῦ κατὰ τὴν Τουρκοκρατία | 136 |
||
β'. Τὸ νεοελληνικὸ κράτος πνευματικὰ αἰχμάλωτο |
140 |
||
γ'. Ἡ αἰχμαλωσία τῶν ἡγετῶν τῆς Ἐκκλησίας |
145 |
||
3. | Εὐνοϊκότερες οἱ προοπτικὲς γιὰ τὴν τρίτη χιλιετία |
148 |
|
α'. Σημάδια τῆς ἀλλαγῆς |
148 |
||
β'. Οἱ λόγοι τῆς ἀλλαγῆς |
153 |
||
4. | Σύνοψη |
154 |
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ε' ΑΓΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ |
|||
1. | Ἡ ἐκτὸς Ἐκκλησίας δράσις τοῦ Ἁγίου Πνεύματος |
157 |
|
α'. Ἅγιον Πνεῦμα καὶ Ἐκκλησία |
157 |
||
β'. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα πρὸ τῆς ἐπὶ γῆς ἱδρύσεως τῆς Ἐκκλησίας |
161 |
||
γ'. Ἡ διαφορὰ τῆς ἐν τῇ προεκκλησίᾳ καὶ τῇ Ἐκκλησίᾳ δράσεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος |
167 |
||
δ'. Τὸ Ἅγιον Πνεῦμα μετὰ τὴν ἐν Χριστῷ ἵδρυσιν τῆς Ἐκκλησίας | 168 |
||
ε'. Ἡ κοσμικὴ λειτουργία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος |
172 |
||
2. | Ἡ σημασία τῆς Ὀρθοδόξου Πνευματολογίας |
173 |
|
3. | Ἡ Ἐκκλησία ὡς κατ' ἐξοχὴν κοινωνία |
186 |
|
Γιὰ παραγγελίες ἀπευθύνεστε στὶς |